søndag 14. mars 2010

Deilig smoothie, deilig dag, deilig HELG!! :)

Aaaahhh.. akkurat laget meg en deilig blåbær/stikkelsbærsmoothie til kveldsmat. Det går i de siste bærene og det er lenge til neste høst, så fra nå av så blir det kjøpebær. Ikke like stas selvfølgelig.
Jeg elsker å lage forskjellige ting av det naturen gir på høsten.
Dessverre elsker ikke folk rundt meg å spise disse eksperimentene mine ... hehe.. Som f.eks ripskaka.. ingen suksess, ripsgeleen? Næh, ingen suksess den heller... plommekake og plommesyltetøy.. njet.. ble ikke spist. Kirsebærlikøren derimot!! DEN likte ALLE!! Og selvfølgelig eplekakene.. de glir også gjerne ned... Jeg får holde meg til det jeg kan! Grete Roede hadde fått kramper av den eplekaken forresten. Den inneholder så mye smør og fløte at jeg kan glemme den på benken natta over og den er like saftig og fin på morgenen.

Dette har vært en vidunderlig helg.

På lørdag var ungene og jeg ute og besøkte Marianne, Stian og Simen. Det er alltid en innertier.
Ungene ELSKER fetterne sine og det lekes i timesvis, mens Marianne og jeg får stillet (??) skravlebehovet vårt.. noe av det i allefall.

I dag har Line, Mina, Oscar og jeg vært på Ankerskogen og badet. Oscar har øvet på svømming og Mina på dykking. Flinke begge to. Jeg tror jeg aldri har sett Oscar så delirisk lykkelig i hele mitt liv.
Han lå på ryggen og sang "jeg er en flytende agurk" stort sett hele tiden. Med et kjempeglis rundt munnen.
Apropos så skapte kjempegliset, i tillegg til den evige strømmen av skravling, litt trøbbel for ham idet han gulpet inn munnfull på munnfull med klorvann! Holdt på å flire meg ihjel..

Etterpå var det fellesmiddag (oppbyggelige kjøttboller med pasta, med alibigrønnsaker) med film. ("SE OPP", anbefales for alle tegnefilmentusiaster) Og nå ligger de søte små under dyna, angivelig godt fornøyde med helgen de også.

LIVET ER HERLIG!!!

Anne Cath.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar